The Importance of Anchor Text in Back-links

No Comments

The importance of anchor text with respect to a linking strategy cannot be overstated. Back-links are a huge part of the search engine algorithm. When initiating a linking campaign, it is vital that external sites link using the appropriate keywords and terms in the anchor text.

Almost always, linking candidates will use the company name as anchor text. This does not provide any type of description of the target company’s products or services. Sure, it may be great for branding purposes, but it isn’t usually needed. In most cases, companies already rank very high (if not first) for searches that incorporate their brand.

Here is an example using fictional company “Acme Plumbing Supplies”:

Most people will link simply using the terms “Acme”. This is alright, but it does not describe the company’s products or services, nor provide any context. By adding the word “plumbing” or term “plumbing supplies” (i.e. “Acme Plumbing” or “Acme Plumbing Supplies”), you may be able to drive additional traffic that may not have otherwise attained the corporate site.

Ingeniero Civil Electrónico, Master en Marketing Online y Negocios Digitales, experto en Soluciones de Tecnologías e Innovación con más de 15 años de experiencia en expansiones de negocios, dirección e implementación de proyectos en Chile y latino américa.

Sobre nostros y nuestro blog

Somos una agencia de marketing digital enfocados en ayudar a nuestros clientes a conseguir resultados en varias áreas clave.

Pide una Asesoría Gratis

Déjanos ayudarte a llevar tu negocio al mundo digital con nuestra pasión. Las ideas son fáciles pero necesitas un partner con experiencia y conocimiento para ponerlas en práctica

¡Suscribete a nuestro boletín de noticias!

Los campos marcados con * son requeridos

Más de nuestro blog

Todos los posts